Wilt u dit artikel ook offline bekijken? Download dan de .pdf onderaan dit artikel.
1. Starten met "mijn dean one"
Als klant van dean one profiteert u van heldere tarieven. Om u optimaal te kunnen informeren bieden wij u graag toegang tot uw persoonlijke klantomgeving “mijn dean one”. Via deze online omgeving heeft u inzicht in uw verbruik. Mijn dean one is één centrale plek waar u inzicht heeft in uw facturen en waar u diverse rapportages kunt maken. Zo weet u precies waar u aan toe bent en wat u betaalt.
Via deze online-omgeving heeft u inzicht in uw facturen en verbruik van de volgende diensten:
- Compleet
- dean onepro
- dean businesspro
1.1 Toegang krijgen
Zodra u klant wordt bij dean one krijgt u automatisch de login gegevens toegezonden. Dit wordt verstuurd naar het e-mailadres dat u heeft doorgegeven voor de facturatie.
1.2 Inloggen
U kunt inloggen op mijn dean one via mijn.deanone.nl met de gegevens die u heeft ontvangen. Eenmaal ingelogd kunt extra gebruikersaccounts aanmaken voor collega’s. Als u uw wachtwoord bent vergeten kunt u contact opnemen met uw dean one Servicepartner. Het loginscherm ziet er als volgt uit:
1.3 De homepagina
Via deze pagina kunt u uw “Bedrijfsgegevens”, “Facturen” en “Gesprekskosten” inzien. Rechtsboven kunt u ook weer uitloggen op mijn.deanone.nl
2 Bedrijfsgegevens
De eerste optie in de menubalk is “Bedrijfsgegevens”. Hier ziet u de gegevens van uw organisatie zoals die bekend zijn in de dean one systemen.
3 Facturen
Onder het kopje “Facturen” heeft u inzicht in alle facturen van uw organisatie met betrekking tot de diensten die u afneemt bij dean one.
U kunt bovenin het jaartal selecteren van de facturen die u wilt inzien. Vervolgens ziet u een aantal kolommen met factuur informatie. Daarnaast kunt u de facturen of gespreksgegevens downloaden door in de betreffende kolom achter de gewenste factuur op het icoontje te klikken. De download start vervolgens automatisch.
3.1 Gespreksgegevens
De gespreksgegevens geven in Excel een gedetailleerd overzicht van de kostenposten op uw factuur en kunt u diverse analyses en rapportages maken. Hieronder worden de kostenposten kort toegelicht.
Klik linksboven op “dean one” om terug te keren naar de homepagina.
Kolom | Voordeel | Beschrijving |
SOURCE_NUMBER | +31885005060 | Het extern zichtbare telefoonnummer. Indien een toestel geen extern zichtbaar of aankiesbaar telefoonnummer heeft is dit het hoofdnummer van de betreffende klant. |
DESTINATION_NUMBER | +31644825034 | Het gebelde nummer |
ANSWER_TIMESTAMP | 1-3-2016 08:40:37 | Het tijdstip waarop het gebelde nummer de telefoon aanneemt. |
DURATION | 264 | De tijdsduur van het telefoongesprek in seconden. |
AMOUNT_EXCL_VAT | € 0,14 | De kosten in euro’s voor korting voor het betreffende gesprek. |
VAT_AMOUNT | € 0,03 | De kosten in euro’s na korting voor het betreffende gesprek. |
CALL_CATEGORY_NAME | Buiten basistariefgebied Naar bedrijfsnummers (088) Naar mobiele diensten Nationaal / Internationaal | De verkeerscategorie voor het gebelde nummer. |
INTERNAL_INVOICE_NUMBER | 50900649 | Het factuurnummer waaraan de kosten van de betreffende CDR zijn toegerekend. |
ORGANIZATION_NAME | Eindklantnaam |
De naam van de eindklant. |
Deze informatie wordt “best effort” verstrekt. De naam van het toestel kan gedurende de facturatieperiode worden gewijzigd. Wanneer een toestel door een extern nummer wordt gebeld dan is de toestelnaam van het externe nummer niet bekend. De toestelnaam wordt niet verstrekt indien de betreffende gesprek in een vorige periode is gegenereerd en pas in de huidige periode is getarifeerd.
4 Gesprekskosten
Bij “Gesprekskosten” heeft u diverse rapportagemogelijkheden tot uw beschikking in relatie tot de verbruikskosten van uw dean one telefonie. U kunt deze downloaden als rapport of als Excel-bestand.
U ziet hier aan de linkerkant de verschillende opties:
- Basisrapportages:
o Per verkeerscategorie: uw kosten ingedeeld per kostentype (zoals data of mobiel)
o Per telefoonnummer: uw kosten ingedeeld per telefoonnummer - Top 10 van duurste gesprekken, langste gesprekken, meest gebelde telefoonnummers en de toestellen die de meeste kosten hebben gemaakt.
Aan de rechterkant kunt u de periode instellen waarover u de rapportage wilt inzien en kiezen of u deze als rapport wil openen of als Excel-bestand wilt downloaden. In de volgende paragrafen lichtten we een aantal voorbeeldrapportages toe.
4.1 Grootste kostenposten achterhalen
4.1.1 Per type verkeer
U wilt weten of uw abonnementen optimaal zijn afgestemd op uw situatie, bijvoorbeeld met bundels, in de periode van september tot november 2016.
- U klikt links op “Per verkeerscategorie”
- U zet rechts de periode op september 2014 tot november 2016.
- U klikt vervolgens op “Rapport openen”
- Vervolgens krijgt u een algemeen overzicht van de kosten per verkeerscategorie
Om de grootste kostenpost te achterhalen klikt u op de balk “Kosten in €”’. De kosten lopen dan op of af, afhankelijk van het aantal keer dat u op de kolom klikt.
Het is uiteraard ook mogelijk om deze gegevens te openen in een Excel-bestand via of “Download Excelbestand”.
4.1.2 Per telefoonnummer
Indien u wilt weten welk telefoonnummer de hoogste kosten heeft gemaakt van januari tot september 2014, kunt u dit achterhalen door middel van de gewenste periode aan te geven en te klikken op “Rapport openen”, of “Download Excel-bestand”.
Vervolgens krijgt u een algemeen overzicht van de kosten per telefoonnummer.
Om de grootverbruikers te achterhalen klikt u op de balk “Kosten in €”’. De kosten lopen dan op of af, afhankelijk van het aantal keer dat er wordt geklikt.
5 Gebruikersbeheer
Bij gebruikersbeheer kunt u instellen wie er toegang heeft tot uw “mijn dean one” klantomgeving. U ziet hier in eerste instantie wie er al toegang heeft.
5.1 Een gebruiker toevoegen
Als u extra mensen toegang wilt geven tot uw klantomgeving klikt u op “+ Toevoegen”. Vervolgens komt er een extra balkje bij waar u alle benodigde gegevens in kunt vullen. De gebruiker krijgt vervolgens als volgt toegang:
- Als u klikt op het icoontje met het vinkje wordt de gebruiker aangemaakt
- Hij of zij ontvangt dan een e-mail met een activatie link
- De link leidt naar een activatiepagina
- Hier vult de gebruiker de gebruikersnaam in die de beheerder heeft gekozen. Deze wordt niet per email gedeeld en moet dus afgestemd worden met de beheerder
- Tot slot kiest de gebruiker zelf een wachtwoord
5.2 Een gebruiker bewerken
U kunt een gebruiker bewerken door te klikken op het icoontje met het potloodje achter de desbetreffende gebruiker. De gegevens voor deze gebruiker worden dan bewerkbaar. U kunt de wijzigingen vervolgens opslaan door te klikken op het icoontje met het vinkje. Als u de wijzigingen wilt annuleren klikt op het icoontje met het verbodsteken.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.